Profil LinkedIn dla firmy – jak go założyć i skutecznie prowadzić?
Być czy nie być, założyć konto firmowe na LinkedIn czy nie? Odpowiadamy: założyć! Szczególnie jeśli działasz B2B, budujesz markę osobistą, Twoja firma potrzebuje specjalistów lub szukasz metod dotarcia do właścicieli przedsiębiorstw oraz ekspertów średniego i wysokiego szczebla.
Obecność na tej platformie stała się nie tylko przydatna (co zaraz Ci udowodnimy). Często okazuje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm B2B. Nawet jeśli nie stanie się tak w przypadku Twojej firmy, warto tam być. Warto też publikować i obserwować zachowania swojej grupy docelowej.
Dowiedz się, jak założyć stronę firmową na LinkedIn i poprowadzić skuteczny profil.
- Profil firmy na LinkedIn – dlaczego warto? Garść statystyk
- Jak założyć profil firmowy na LinkedIn?
- Różnice między profilem osobistym i profilem dla firmy
- Cel i zastosowanie
- Zawartość i funkcje
- Zarządzanie i dostęp
- Sieć i współdziałanie
- Rekrutacja i oferty pracy
- Jak zoptymalizować stronę firmową na LinkedIn?
- Jak prowadzić skuteczne działania marketingowe firmy na LinkedIn krok po kroku
- Nie działaj na oślep – zaplanuj swoje działania na LinkedIn
- Wykorzystaj możliwości Showcase Page
- Pamiętaj, że regularna publikacja na LinkedIn to klucz do sukcesu
- Zaangażuj pracowników – Emplyee Advocacy
- Profil LinkedIn dla firmy – wizytówka Twojego biznesu i okno na świat
Profil firmy na LinkedIn – dlaczego warto? Garść statystyk
LinkedIn to profesjonalna sieć łącząca ekspertów z całego świata. Możesz założyć konto w zaledwie kilka sekund i zyskać dostęp do odbiorców nieaktywnych w innych serwisach społecznościowych. Ale to nie wszystko.
- Według badania przeprowadzonego przez LinkedIn jest to najlepsza platforma do generowania leadów – 4 na 5 jej użytkowników ma wpływ na decyzje biznesowe. [1] Biorąc pod uwagę, że z portalu korzysta ich już ponad 1 miliard, jest z czym działać [4].
- 82% marketerów B2B osiąga największy sukces właśnie z LinkedIn w porównaniu do innych platform social media [2].
- Reklamy na LinkedIn przynoszą 33% wzrost zainteresowania zakupami u danej marki. Marketerzy doświadczają na LinkedIn nawet dwukrotnie wyższej stopy konwersji niż na innych platformach [3].
- LinkedIn jest oceniany jako najbardziej efektywny kanał do przyciągania wysokiej jakości leadów przez 40% marketerów B2B. W rzeczywistości 89% marketerów B2B korzysta z LinkedIn do generowania leadów. Dodatkowo koszt uzyskania leadu na LinkedIn jest o 28% niższy niż w Google Ads [3].
Nie dziwi więc fakt, że 97% marketerów B2B wykorzystuje LinkedIn do marketingu treści.
LinkedIn jako największa profesjonalna sieć społecznościowa na świecie oferuje unikalne możliwości rozwoju marki, nawiązywania wartościowych kontaktów biznesowych oraz pozyskiwania talentów.
Mimo że profil osobisty na LinkedIn jest ważny, to strona firmy na tej platformie otwiera jeszcze szersze możliwości. Nie tylko służy do budowania świadomości marki (brand awareness) i umacniania pozycji jako eksperta w branży, ale również może pomóc utworzyć solidny „reason to believe” – powód, dla którego klienci powinni zaufać Twojej marce.
🔥 Efektywnie zarządzana strona firmowa może skutecznie wspierać zarówno działania sprzedażowe, jak i rekrutacyjne, budując pozytywny obraz firmy w oczach obecnych i potencjalnych klientów oraz kandydatów do pracy.
W przypadku profili osobistych na LinkedIn główne korzyści to:
- rozwój marki osobistej;
- generowanie leadów;
- tzw. head-hunting, czyli poszukiwanie talentów i specjalistów, którzy mogą wzmocnić Twój zespół;
- możliwość networkingu, która otwiera drzwi do nowych możliwości biznesowych i współprac.
Działania na profilach osobistych i firmowych na LinkedIn powinny być synergiczne. Współdziałanie tych elementów potęguje efektywność zarówno działań marketingowych, jak i budowania marki, tworząc spójny i przekonujący obraz Twojej firmy.
Jak założyć profil firmowy na LinkedIn?
Aby założyć profil firmy, musisz mieć swoje prywatne konto na LinkedIn. Z jego poziomu możesz stworzyć konto firmowe. Wystarczy kilka kliknięć.
Alt: Stwórz stronę firmową marki na Linkedin
Krok 1: Zaloguj się na swój profil prywatny. W prawym górnym rogu strony widnieje zakładka „For Business” (Dla firm). Kliknij ją, po czym wybierz „Create a Company Page” (Utwórz stronę firmową).
Alt: Jak założyć company page na LinkedIn swojej firmie
Krok 2: Wybierz, którą stronę na LinkedIn zakładasz. W większości przypadków będzie to po prostu „Company” (Firma). Wcześniej LinkedIn rozróżniał rodzaj firmy (mała lub duża). Obecnie takiego rozróżnienia już nie ma.
W następnym kroku serwis poprosi o podanie podstawowych informacji o Twojej firmie. Niektóre dane będzie trzeba wprowadzić samodzielnie, inne wybierzesz z dostępnych opcji w menu rozwijanym.
Początkowo wymagane jest ustalenie unikatowej nazwy dla Twojej strony firmowej. To o tyle istotne, że każda strona LinkedIn jest jedyna w swoim rodzaju. Nie mogą istnieć dwie LinkedIn Page z identyczną nazwą.
Kolejnym krokiem jest utworzenie indywidualnego, publicznego adresu URL dla profilu firmowego. Powinien on być zgodny z wybraną nazwą. W tej części ustawień dodasz też link do strony internetowej firmy, choć możesz zrobić to później, na przykład podczas konfiguracji przycisku akcji na stronie.
Masz już dość? Czujesz, że nie masz na to czasu? Chcesz po prostu efektów? Odezwij się. Zajmiemy się Twoją stroną firmową od podstaw!
Po wprowadzeniu informacji, które wymagają ręcznego uzupełnienia, nadszedł czas na skorzystanie z list rozwijanych. Dzięki nim określisz branżę, wielkość firmy oraz jej rodzaj, takie jak organizacja non-profit, jednoosobowa działalność gospodarcza czy organizacja rządowa. Jeśli nie znajdziesz idealnej kategorii dla swojego biznesu, wybierz tą najbliższą.
W dalszej części procesu optymalizacji strony możesz dodać logo firmy i slogan, ale te elementy możesz na razie pominąć i wrócić do nich później.
Ostatnim zadaniem w procesie tworzenia strony firmowej jest zaznaczenie opcji potwierdzającej, że masz uprawnienia do reprezentowania marki i założenia jej profilu.
Jest to ważne, ponieważ istnieje ryzyko nadużyć, na przykład przez nieuczciwą konkurencję, która może zarezerwować nazwę Twojej firmy. Dlatego gorąco Cię zachęcamy do założenia strony firmowej na LinkedIn, nawet jeśli nie jesteś jeszcze gotów do jej regularnego prowadzenia.
Różnice między profilem osobistym i profilem dla firmy
Czy LinkedIn dla firm różni się od profili osobistych? Tak. Warto zrozumieć te niuanse, aby skutecznie korzystać z platformy.
Pierwszą zasadniczą różnicą jest to, że profil firmowy reprezentuje całą organizację, a profil osobisty – jednostkę indywidualną, czyli konkretną osobę.
Ale to nie wszystko.
Cel i zastosowanie
Profil osobisty: Jest to Twoja indywidualna tożsamość na LinkedIn. Służy do budowania sieci zawodowej, generowania leadów, sprzedaży i networkingu, dzielenia się osiągnięciami, doświadczeniami i wiedzą branżową. Możesz też szukać ofert pracy i rekomendować lub być rekomendowanym przez innych.
Profil firmy (strona firmowa): Reprezentuje Twoją firmę, markę lub organizację. Jest miejscem do promowania produktów lub usług, publikowania aktualności firmowych, rekrutacji nowych pracowników czy budowania marki pracodawcy.
Zawartość i funkcje
Profil osobisty: Możesz na nim publikować posty, artykuły, udostępniać aktualizacje, uczestniczyć w dyskusjach grupowych, wysyłać prywatne wiadomości do kontaktów.
Profil firmy: Umożliwia publikowanie aktualizacji firmowych, artykułów, ofert pracy, komentowanie, a także promowanie treści przez płatne reklamy. Strony firmowe mają również dostęp do bardziej szczegółowej analityki, która pomaga w zrozumieniu zaangażowania odbiorców i efektywności postów.
Zarządzanie i dostęp
Profil osobisty: Zarządzany indywidualnie przez użytkownika. Możesz nawiązywać kontakt z innymi, obserwować ich, otrzymywać rekomendacje i udzielać swoich.
Profil firmy: Może być zarządzany przez wielu administratorów lub moderatorów. Pozwala na delegowanie ról do zarządzania stroną.
Sieć i współdziałanie
Profil osobisty: Możesz nawiązywać bezpośrednie połączenia z innymi użytkownikami. Staną się one Twoją siecią zawodową. Wysyłanie wiadomości do członków Twojej sieci jest bezpłatne. W zależności od rodzaju konta (darmowe lub prywatne), masz też dostęp do tzw. LinkedIn inmail, czyli wiadomości przypominających bardziej maile niż czat. Możesz je wysłać nawet do użytkowników spoza swojej sieci kontaktów.
Profil firmy: Członkowie LinkedIn mogą obserwować stronę danej firmy, ale nie mogą z nią nawiązać bezpośredniego połączenia jak w przypadku profilu osobistego (choć LinkedIn własnie powoli wprowadza tę opcję 😉 (Na dzień 28.11 dostęp do tej funkcjonalności jest ograniczony).
Rekrutacja i oferty pracy
Profil osobisty: Możesz szukać ofert pracy i aplikować na nie, a także być widocznym dla rekruterów.
Profil firmy: Dzięki LinkedIn masz możliwość publikowania darmowych ofert pracy (np. w postach) i promowania ich wśród potencjalnych kandydatów. Możesz także budować markę pracodawcy.
Podsumowując, profil prywatny na LinkedIn koncentruje się na indywidualnym rozwoju zawodowym i budowaniu sieci kontaktów wśród użytkowników, podczas gdy strona organizacji służy do promocji firmy, jej produktów/usług i angażowania większej publiczności.
Jak zoptymalizować stronę firmową na LinkedIn?
Uzupełniony adres URL witryny, logo i dane adresowe to nie wszystko. LinkedIn daje o wiele więcej możliwości.
Uzupełnij informacje na temat firmy
Sekcja „About” (O nas) to miejsce, w którym możesz odpowiednio opisać firmę. Ta zakładka daje Ci szansę zapoznania użytkowników LinkedIn z tym, co możesz dla nich zrobić. Informacje w niej zawarte powinny być możliwie przystępne – to może być pierwszy kontakt danej osoby z Twoją organizacją.
Wybierz przemyślane zdjęcie w tle
I nie przywiązuj się do niego. Jest to Twój darmowy baner, sprytnie wykorzystuj go w zależności od sytuacji. Za jego pomocą informuj o ważnych zmianach, zachęcaj do podjęcia działań. Krótko mówiąc: użyj go do komunikacji.
Umieść wyraźne Call to Action
Marketing w końcu czemuś służy. Również ten na LinkedIn. Pokaż użytkownikom portalu, czego od nich oczekujesz, co im proponujesz. Zachęć ich do działania, np. odwiedzenia Twojej strony lub wzięcia udziału w rekrutacji.
CTA możesz umieścić zarówno w banerze, jak i w opisie firmy.
Jak prowadzić skuteczne działania marketingowe firmy na LinkedIn krok po kroku
Czy prowadzenie profesjonalnego profilu na LinkedIn jest trudne? Odpowiedź brzmi: tak i nie.
Portal mocno nagradza aktywnych użytkowników, a jednocześnie potrafi dość boleśnie ukarać tych, którzy są bierni. Strony firmowe są traktowane podobnie jak profile prywatne i takiego też zachowania platforma wymaga. Content marketing w social mediach nie może być tylko dobry. Chodzi o regularną aktywność.
Choć algorytmy nieustannie się zmieniają, jedno jest pewne: nie publikujesz – giniesz.
Nie działaj na oślep – zaplanuj swoje działania na LinkedIn
- Określ cele, jakie chcesz osiągnąć na platformie (zwiększenie widoczności marki, pozyskanie nowych klientów, nowe kontakty biznesowe, rekrutacja itp.).
- Przeanalizuj swoją grupę docelową na LinkedIn (kim są Twoi potencjalni klienci, partnerzy biznesowi czy pracownicy? Jakie są ich preferencje, potrzeby i oczekiwania?)
- Stwórz plan publikacji treści, określ linie tematyczne (jakie informacje i treści chcesz udostępniać? Czy będą to artykuły branżowe, case study, porady czy informacje o nowościach? Ważne jest, aby treści były wartościowe, angażujące i dostosowane do potrzeb Twojej grupy docelowej).
- Regularnie analizuj i monitoruj efekty. Sprawdzaj, jakie treści i działania przynoszą najlepsze rezultaty, jakie posty są najbardziej popularne i jakie interakcje generują.
Wykorzystaj możliwości Showcase Page
Showcase Page na LinkedIn to dodatkowa strona, która może być utworzona w ramach profilu firmowego. Służy ona do promowania konkretnych produktów, usług lub inicjatyw firmy. Pozwala na skupienie uwagi na określonym obszarze działalności i dostarczenie bardziej szczegółowych informacji na ten temat.
Na tej stronie również możesz udostępniać treści takie jak artykuły, filmy czy zdjęcia.
Pamiętaj, że regularna publikacja na LinkedIn to klucz do sukcesu
Publikacja na LinkedIn to nie tylko artykuł lub post. Koniec końców jest to portal społecznościowy, co wiąże się z komentowaniem – również ze strony organizacji. Strona firmowa na LinkedIn umożliwia bezpośrednie wchodzenie w interakcje z użytkownikami.
Wykorzystaj to. Najlepsze marki traktują swoje profile tak, jakby były to profile osobiste. Postują, ale również aktywnie komentują.
Zaangażuj pracowników – Emplyee Advocacy
Aktywni pracownicy firmy to znak dla innych użytkowników platformy – nic nie wspiera wizerunku organizacji tak, jak zadowolony i dumny zespół. Ale ma to również znaczenie dla algorytmów. Im więcej wzmianek o Twoim profilu, tym lepiej.
Profil LinkedIn dla firmy – wizytówka Twojego biznesu i okno na świat
Obecność firmy w mediach społecznościowych zyskuje na ważności. Jeśli prowadzisz działalność B2B, LinkedIn to świetne miejsce, żeby się pokazać i dotrzeć do nowych klientów. Jednak samo założenie swojej strony na platformie nie wystarczy. Należy wiedzieć, jak zaplanować skuteczny marketing na social media.
Aby osiągnąć oczekiwane rezultaty, musisz aktywnie działać, zachowując regularność. Odpowiednia strategia social media to minimum. Chcesz, aby Twoje działania były skuteczne? Szkolenie z LinkedIn i nowe obowiązki dla działu marketingu to nie wszystko, co możesz zrobić. Skontaktuj się z nami – zaopiekujemy się profilem Twojej firmy i wykujemy oczekiwane rezultaty.
Źródła:
- https://business.linkedin.com/marketing-solutions
- https://business.linkedin.com/content/dam/me/business/en-us/marketing-solutions/cx/2020/pdfs/read-me-advertise-better-fa.pdf
- https://business.linkedin.com/marketing-solutions/audience
- https://www.google.com/url?q=https://www.pb.pl/linkedin-ma-juz-ponad-1-mld-uzytkownikow-nowe-funkcje-ai-dostepne-na-platformie-1199570&sa=D&source=docs&ust=1700739463877074&usg=AOvVaw2JRC_LyQ27EfmL2vPNtBgN