Teksty reklamowe, które wypromują Twoją markę!
[lwptoc]
Teksty reklamowe są najtrudniejszą dziedziną copywritingu. W kilku zdaniach trzeba bowiem wyrazić więcej niż tysiąc słów, a w dodatku być klarownym, pisać atrakcyjnie i przemawiać do emocji potencjalnego klienta. To wcale nie łatwa sztuka, ale zdecydowanie jest ona warta wysiłku – reklama jest w końcu dźwignią handlu. Najlepsze teksty reklamowe zwiększą Twoją rozpoznawalność, wzmocnią konwersję i zbudują świadomość marki, zmuszając klientów do działania. Złe reklamy zniweczą wszystkie Twoje dotychczasowe wysiłki. Musisz więc podejść do tego świadomie i z rozsądkiem. Na skuteczną reklamę masz jedną szansę.
- Teksty reklamowe – działaj skutecznie nie tylko w telewizji
- Google Ads zamiast pozycjonowania?
- META Ads jako paliwo sprzedażowe
- 3 powody, dla których musisz powiedzieć TAK tekstom reklamowym
- Skuteczne teksty reklamowe to dialog z klientem
- Dobre teksty reklamowe, czyli jakie?
- Postaw na profesjonalne teksty, bo co tanio to drogo
Teksty reklamowe – działaj skutecznie nie tylko w telewizji
Tekst reklamowy kojarzy się raczej ze sferą audiowizualną – telewizją lub radiem. Pisanie scenariuszy i tekstów do reklam telewizyjnych jest zaś marzeniem chyba każdego copywritera. I przedsiębiorcy, bo niejednokrotnie reklama telewizyjna utożsamiana jest z sukcesem firmy. Zanim jednak dojdziesz do takiego etapu, by przeznaczać miliony na czas antenowy, ważniejsze powinno być dla Ciebie to, co dzieje się w sieci. Bo to tu Twoi klienci spędzają najwięcej czasu.
Dziś to Internet daje przedsiębiorcom największą siłę i pozwala docierać tekstom reklamowym dokładnie tam, gdzie powinny i gdzie mają największe szanse powodzenia. Umożliwia też działanie na wielu frontach – co prawda o różnym zasięgu i sile oddziaływania, ale przynoszącym wymierne korzyści.
Google Ads zamiast pozycjonowania?
Google tak bardzo zdominował rynek internetowy, że traktowany jest niemal jako jedyne źródło informacji. Dobrze jednak, by łatwo było Cię tam znaleźć – przydadzą się do tego reklamy Google Ads. Mają taką samą „klikalność” co pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania, a widoczność swojego linka możesz osiągnąć łatwiej i szybciej, niż prowadząc żmudne, choć niewątpliwie przydatne, kampanie pozycjonujące. To świetne rozwiązanie, jeśli dopiero zaczynasz, a działania SEO nie przyniosły jeszcze pożądanego skutku.
Wejście w taką reklamę zależy jednak od tego, jak dobry jest Twój tekst reklamowy. Dlatego warto w niego inwestować i zachęcać internautów do klikania, bo widoczność linka na pierwszej stronie wyszukiwania to szansa, której nie możesz zmarnować. Dzięki tym krótkim tekstom reklamowym i umieszczonych w nich słowach kluczowych dotrzesz do osób, które mogą być BARDZO zainteresowane Twoim produktem. Nie trafisz w próżnię, ale w miejsce, gdzie Twoja reklama może osiągnąć najlepsze wyniki.
META Ads jako paliwo sprzedażowe
Prawie 2,4 miliarda łącznie i 1,5 miliarda użytkowników dziennie mówi samo za siebie. Jeśli tylko umiesz wyróżnić się w tłumie, Twoje teksty reklamowe trafią wprost przed oczy Twoich klientów przeglądających Instagrama i Facebooka. Natomiast najlepsze teksty reklamowe doprowadzą ich nie tylko do jednorazowych zakupów produktu, który ich akurat zainteresował, ale też skłonią do obserwacji Twojego profilu, oczekiwania na nowości i przeglądania całej Twojej oferty. Prawda, że kuszące?
3 powody, dla których musisz powiedzieć TAK tekstom reklamowym
Każdemu przedsiębiorcy zależy, aby prowadzony biznes rozwijał się i – co najważniejsze – przynosił zyski. Realizację tego działania ułatwią Ci trzy podstawowe narzędzia marketingu internetowego: ZASIĘG, RUCH i KONWERSJA. To trzy szanse na sukces, które dają Ci teksty reklamowe. Nie są one jedyne, ale zdecydowanie zaliczają się do tych najbardziej wydajnych.
Zwiększ swój zasięg
Jeśli chodzi o zasięg, czyli liczbę osób, do których dotarł przekaz Twojej marki, to reklama PPC jest niemal bezkonkurencyjna. W odróżnieniu od innych form contentu, reklama daje możliwość dotarcia do osób, które aktywnie poszukują tej lub podobnej oferty oraz potencjalnie mogą z niej skorzystać. I w drugą stronę – za pomocą różnych mediów zareklamujesz się też takim osobom, które z dużym prawdopodobieństwem skorzystałyby z Twojej oferty, ale nie trafią do niej z wyników wyszukiwania.
Generuj ruch
Dotarcie do potencjalnego grona klientów to nie wszystko – trzeba jeszcze zachęcić ich do wejścia na stronę. Każdy element, słowo lub zwrot mogą być na wagę złota, a czasami niewielka zmiana może znacznie zwiększyć rentowność. Płacąc za wyświetlenia, musisz być pewny, że tekst reklamy będzie przekonujący i zachęcający. Inaczej nie wygenerujesz spodziewanego ruchu – a to jest podstawą zysku.
Zwiększ konwersję
Teksty reklamowe nie przełożą się bezpośrednio na konwersję. Zależy ona głównie od tego, jak przekonująca jest Twoja strona internetowa, sklep, landing page czy inne miejsce, do którego kierują reklamy. Reklama daje Ci jednak szansę na to, by przyciągnąć potencjalnych klientów. Pamiętaj – bez wielu odwiedzających Twoją stronę internetową konwersja nie istnieje. Zadbaj więc o to, by tekst reklamy był spójny z treściami w witrynie.
Skuteczne teksty reklamowe to dialog z klientem
Aby w pełni wykorzystać wszystkie szanse, jakie stawia przed Tobą reklama, musisz przekonać się, że wbrew powszechnej opinii tekst reklamy nie jest laurką wystawioną samemu sobie, a treścią skupioną w pełni na docelowym kliencie. Zauważysz to, kiedy spojrzysz na przykłady tekstów reklamowych. Te, które pojawiają się w Google, na Facebooku, lub w jakimkolwiek innym miejscu zawierają kilka kluczowych elementów i pisane są według pewnego schematu:
- Identyfikacja problemu klienta
- Czynnik emocjonalny
- Korzyść/rozwiązanie problemu
- Wezwanie do działania (Call To Action)
Mówiąc w uproszczeniu, niekoniecznie musisz napisać jaki produkt masz do zaoferowania. Niekoniecznie musisz opisywać jego specyfikację techniczną. Zamiast tego obwieść, że posiadasz produkt, którego klient właśnie potrzebuje, i który rozwiąże jego problem. Tekstem reklamowym odpowiedz mu, jak może go wykorzystać. Dodatkowo wprowadź czynnik emocjonalny (odwołaj się do kompleksów, strachu, marzeń), który pomoże klientowi zwizualizować korzystanie z produktu i utwierdzi go w przekonaniu, że rzeczywiście problem trzeba rozwiązać teraz, natychmiast.
Jak to wygląda w praktyce? Spójrz na przykłady tekstów reklamowych
„
Najlepsze kremy na zmarszczki” ALE: „Zredukuj zmarszczki już w 3 tygodnie”
„
Najlepsza cena”ALE: „Zaoszczędź 30%”
„
Szybka wysyłka” ALE: „Otrzymaj swoją przesyłkę już jutro”.
W gruncie rzeczy pisanie tekstów reklamowych jest więc kwestią postawienia się na pozycji swojego klienta, rozpoznania jego potrzeb i odpowiedzenia na nie w odpowiedni sposób. Właśnie – w jaki? Powyższą konstrukcję trzeba bowiem wypełnić słowami.
Dobre teksty reklamowe, czyli jakie?
Najlepsze teksty reklamowe są po prostu skuteczne, niezależnie od tego, jaką formę przyjmują. O tej skuteczności informują obiektywne dane – wzrost sprzedaży, czy szybkość zwrotu nakładów na reklamy. Po czym jednak już na pierwszy rzut oka rozpoznać, że reklama jest dobra? I jak powinny wyglądać gotowe teksty reklamowe, by nie okazały się tylko przepalaniem kasy?
Również w tym przypadku z pomocą przychodzi nam statystyka (i odrobinę psychologii) dotycząca zachowań konsumenckich. Na tej podstawie możemy wywnioskować, jakie są ogólne preferencje klientów, jakie są ich potrzeby, czego oczekują, robiąc zakupy w internecie i w jaki sposób podejmują decyzję. Jeśli więc chcesz, by Twoje teksty reklamowe były skuteczne, powinieneś zwrócić szczególną uwagę na kilka ważnych zasad.
Jak pisać skuteczne teksty reklamowe?
- Pisz prosto i zrozumiale, nie używając trudnych słów i stosując ozdobniki w minimalnej liczbie. Dzięki temu utrzymasz odpowiedni poziom koncentracji czytelnika.
- Jeśli koniecznie chcesz stosować kwieciste porównania oraz wiesz, że Twoja grupa docelowa to lubi, postaraj się, by były one łatwe do zapamiętania. Czytelnicy niekoniecznie dobrze znoszą abstrakcję.
- Formuj treści tak, aby były łatwe do przeczytania – szczególnie przy dłuższych tekstach reklamowych. Pamiętaj, że schemat czytania większości osób przypomina literę F – wzrok kieruje się ku dołowi i odbija w bok tam, gdzie pojawiają się wyróżnione, interesujące treści.
- W zrozumiały sposób przedstaw czytelnikowi sposób użycia reklamowanego produktu, aby mógł wyobrazić sobie, jak z niego korzysta.
- Pamiętaj o zjawisku klątwy wiedzy i unikaj stosowania żargonu branżowego w tekstach reklamowych.
- Stosuj język korzyści oraz język straty. Uwiarygadniaj komunikat społecznym dowodem słuszności.
I najważniejsze – jeśli nie wiesz, jak pisać teksty reklamowe, nie masz na to czasu lub zwyczajnie tego nie czujesz, zleć napisanie tekstu profesjonalistom. Pamiętaj, że w przypadku tekstów do reklam nie zawsze można pozwolić sobie na metodę prób i błędów, a każdy błąd przepala budżet reklamowy.
👍 Zrobimy dla Ciebie skuteczną reklamę Porozmawiajmy
Postaw na profesjonalne teksty, bo co tanio to drogo
Dosłownie! Nie mam tu na myśli wyłącznie cennika copywritingu i tego, na jakie kwoty wycenia swoje usługi profesjonalny copywriter. Dobry tekst reklamowy nie powstanie za parę groszy. Poza tym szukanie oszczędności na kreacji reklamowej może okazać się najgorszym biznesowym pomysłem. Zwróć uwagę, że koszty stworzenia tekstu do reklamy stanowią jedynie niewielki ułamek kwoty, jaką przeznaczysz na oprawę audiowizualną, grafikę czy emisję i dystrybucję reklamy w wybranych kanałach komunikacji.
Dlatego zdecydowanie nie warto oszczędzać na copywritingu sprzedażowym, bo wówczas cała misternie zaplanowana kampania reklamowa może okazać się totalnym niewypałem. Wybierz więc mądrze. Nie wahaj się sprawdzić copywritera, zapoznać się z jego portfolio i spojrzeć na to, jak sam siebie reklamuje.