Czy wykorzystujesz potencjał swoich treści?
Z raportu CMI (Content Marketing Institiute) wynika, że aż 73% północnoamerykańskich firm działających w sektorze B2B prowadzi zaplanowaną i udokumentowaną strategię content marketingową, która stanowi fundamentalny element wszystkich działań promocyjnych.
Strategia tworzenia treści powinna być Twoją mapą drogową, która łączy Twoje cele biznesowe z działaniami marketingowymi. Content plan natomiast jest Twoim planem podróży, zgodnym z tą mapą. Zapewne nie raz planowałeś wycieczkę objazdową, prawda? W swoim harmonogramie zwiedzania skrzętnie notowałeś, o której godzinie i w jakim miejscu chcesz się znaleźć, o jakiej porze zrobisz sobie przerwę, jakie atrakcje chcesz zobaczyć.
Podobnie wygląda tworzenie content planu. I jest równie przyjemnie, zwłaszcza gdy później obserwujesz efekty. Przejście od publikacji improwizowanych do planowanych przy użyciu content planu stanowi punkt zwrotny w Twoich działaniach związanych z produkcją i publikacją treści, tak jak wynalezienie maszyny parowej czy przejście z epoki kamienia do epoki brązu.
Autorzy
Marcin Cichocki – CEO Kuźni
Strateg komunikacji oraz konsultant content marketingowy. Moje teksty trafiały między innymi na łamy: Newsweeka, Wyborczej, Forbesa, Business Insidera, Rzeczpospolitej i portalu Komputer Świat. Współpracowałem z Grupą Interia, PKO Factoring, Sinsayem, Allegro, Tigersami i Rossmannem. Jestem autorem książek „Zawód: copywriter. Zacznij zarabiać na pisaniu” oraz „Copywriting sprzedażowy. Jak zmieniać słowa w pieniądze?”. Dzielę się swoją wiedzą z zakresu content marketingu w Treściwym Podcaście.
Natalia Młynek – Junior Customer Success w Kuźni
Z wykształcenia socjolog i farmaceutka. Pierwsze kroki w kierunku content marketingu poczyniła w 2021 roku, pisząc treści dla branży farmaceutycznej. W Kuźni Treści zajmuje się pozyskiwaniem klientów oraz wsparciem i obsługą bieżących współprac.
Mateusz Piotrowski – copywriter w Kuźni
Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego, content designer ze specjalizacją w grywalizacji i storytellingu. Organizuje warsztaty creative writing dla dzieci i młodzieży. Podaj mu temat, a opowie Ci historię.
Wojtek Maroszek – Content Specialist w Senuto
Content specialist i copywriter w Senuto, pisze i zarządza treściami w serwisie. Tworzył kampanie content marketingowe dla agencji, start-upów oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Wcześniej przez lata związany z branżą mediów jako dziennikarz i wydawca. Współautor książki z gatunku psychologii biznesu „Ściana”.
Małgorzata J. Januszewska – Head of Partner Services & Marketing Analyst w SEMSTORM
Z marketingiem związana naukowo i zawodowo. Wieloletnie doświadczenie w marketingu umocniło ją w przekonaniu, że o efektach przesądza spójność działania we wszystkich kanałach przekazu. Planowanie komunikacji w Internecie opiera na nieustannie rozwijanych kompetencjach. Autorka publikacji naukowych i branżowych z zakresu marketingu i ekonomii kultury.
Paweł Sadowski – Content Specialist w Kuźni
Content Specialist stawiający na nowoczesne rozwiązania w zakresie tworzenia contentu. Od najmłodszych lat preferuje rzemieślnicze podejście do słowa i lubuje się w zagwozdkach językowych. Dba o najwyższą jakość językową contentu wykuwanego w Kuźni Treści. Po godzinach występuje w teatrze muzycznym.
Anna Paleń – copywriterka w Kuźni
Chciała być dziennikarką, ale zakochała się w marketingu. Pozostała jednak pasja do pisania, więc została copywriterką. Doświadczenie zdobywała w wielu agencjach, obecnie współpracuje z Kuźnią i działa z klientami indywidualnymi jako Ania od pisania. Poza pisaniem zajmuje się także prowadzeniem social mediów oraz reklamami na FB.
Alicja Podkalicka – Content Managerka w Kuźni
Alicja zarządza zespołem redaktorów oraz nadzoruje proces tworzenia contentu w Kuźni. Dba o treści od kuchni:
wskazuje błędy, poprawia, uczy i tworzy materiały edukacyjne. Redaktorka z 8-letnim stażem. Poza content marketingiem zajmuje się także literaturą fantastyczną od strony naukowej i hobbystycznej.