O firmie bez ściemy. Jak napisać tekst na stronę „o nas”, który klienci przeczytają? Czym się kierować przy jego tworzeniu?
Bez profesjonalnej obsługi, usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Jak pisać o firmie, by wypaść naturalnie? Czym się kierować, tworząc sekcję o naszej historii i osiągnięciach? Jak powinna wyglądać strona o nas?
[lwptoc]
- Czy każda firma potrzebuje sekcji „o nas”?
- Wybierz miejsce na stronie internetowej – przedstawić się w zakładce, na podstronie czy już na głównej?
- Kluczowe informacje w tekście o firmie – o czym warto napisać, co pokazać? Czym się pochwalić i co opisać?
- Porzuć banały. Jak wzbudzić zaufanie twoich klientów?
- Nie tylko storytelling – czy opis firmy powinien zawierać call to action?
Czy każda firma potrzebuje sekcji „o nas”?
W skrócie: nie, nie potrzebujesz zakładki dedykowanej informacjom o Twojej firmie, aby działać na rynku. Ale jeśli chcesz, aby potencjalny klient związał się z Twoją marką, musisz nadać jej ludzką twarz.
Wyobraź sobie, że to nie klient przychodzi do Ciebie, ale Ty idziesz do klienta. Niezależnie od tego, jakie usługi lub produkty sprzedajesz, zwizualizuj sobie biznes oparty o sprzedaż door-to-door. Twój sukces zależy od tego, jakie zrobisz pierwsze wrażenie. Jak przedstawisz siebie, firmę i Twój produkt. Jak przekonasz klienta, że jesteś wiarygodny.
Strona „O nas” firmy Martex CNC
Dziś towar nie przychodzi do konsumenta sam. Trzeba go znaleźć. Klient przegląda sieć w poszukiwaniu produktów i usług, rzadko mając jednak sprecyzowane wymagania co do tego, czego szuka.
W ten sposób trafia na Twoją stronę. Zanim zdecyduje się na zakup, sprawdza, kim jesteś. Dzisiejszy klient jest świadomy. Interesuje się nie tylko ceną, ale też pochodzeniem kupowanych wyrobów, ich składem, a nawet Twoimi działaniami CSR (ang. Corporate Social Responsibility – społeczna odpowiedzialność biznesu). Wiele osób nie widzi procesu zakupowego jako kupna/sprzedaży. Postrzegają go jako umowę partnerską lub przekazanie wsparcia. Otrzymują produkt lub usługę, wspierając rozwój firmy, której przekazują pieniądze.
I jeśli podoba im się to, co widzą – wracają po więcej. Dlatego wygospodarowanie przestrzeni na odpowiednie przedstawienie firmy może pomóc Ci w przybliżeniu klientom jej ludzkiego wizerunku. Informacje, które im przekażesz, zestawią z opiniami znalezionymi w internecie, by wyrobić sobie własną opinię na temat tego, czy warto się z Tobą skontaktować.
Powstaje zatem pytanie – gdzie umieścić taką informację i jak powinna ona wyglądać?
Wybierz miejsce na stronie internetowej – przedstawić się w zakładce, na podstronie czy już na głównej?
Odpowiedź na pytanie, gdzie najlepiej umieścić informacje o firmie, zależy to od dwóch czynników – tego, co masz do przekazania i w jakim celu chcesz to przekazać.
Jeśli prowadzisz niewielki sklep internetowy, sprzedajesz garnki i patelnie, z pewnością przyda Ci się podstrona, która łączy w sobie dwie funkcje – opis firmy i formularz kontaktowy. Wystarczą dwa akapity na temat tego, co oferujesz, z jakimi producentami współpracujesz plus zdanie o tym, że chętnie odpowiesz na ewentualne pytania klientów.
Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność, a Twoja strona stanowi wizytówkę lub portfolio – informacja o Tobie będzie kluczowa dla potencjalnego klienta. Warto więc umieścić ją w formie krótkiego bio na stronie głównej.
Planując firmową stronę internetową, zastanów się, w jakim stopniu obecność marki jest niezbędna dla całego procesu. Sklep musi odznaczać się profesjonalizmem, ale jeśli nie sprzedajesz towarów własnej produkcji, możesz skupić się tylko na nich. Jeśli pracujesz głównie B2B, Twój wizerunek będzie ważniejszy.
Ale co właściwie o sobie napisać? Czy klienta takie dane w ogóle interesują? To zależy.
Sekcja „O nas” na stronie firmy Webninjas
Kluczowe informacje w tekście o firmie – o czym warto napisać, co pokazać? Czym się pochwalić i co opisać?
Siadasz przed pustką kartką i zastanawiasz się, co właściwie możesz o sobie powiedzieć? Przypomnij sobie, jak firma znalazła się na rynku. Dlaczego jest wyjątkowa, co ją wyróżnia.
I nie, nie jest to profesjonalny zespół i rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów.
Czym jesteście? Kim jesteście? Firma, która rodzi się bez powodu, umiera w samotności. Nie skupiaj się tylko na sobie. Wyjdź do klienta i pokaż mu, że znalazł się we właściwym miejscu. Znajdź problem, który rozwiązujecie i robicie to po swojemu. Powiedź, od kiedy działacie, i dlaczego w ten, a nie inny sposób. No i już, masz to „mięso”, czyli rdzeń Waszej historii.
Od tego, jak przedstawisz swoją firmę, będą zależały Twoje kolejne kroki w marketingu. Zastanów się nad wartościami i językiem, którym chcesz je opisać, by w przyszłości prowadzić spójną komunikację z użytkownikami strony. Zakładka „o nas” powinna odpowiadać komunikatom, pop-upom i opisom produktów oraz usług, które zamieszczasz na pozostałych podstronach.
Masz to? Super. Teraz pora znaleźć odpowiednie słownictwo i namalować za pomocą zgrabnego fontu resztę obrazka.
Porzuć banały. Jak wzbudzić zaufanie twoich klientów?
Jesteśmy firmą działającą na rynku od 15 lat. Nabyte przez nas doświadczenie pozwala świadczyć usługi na najwyższym poziomie, dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów. To, co nas wyróżnia to profesjonalny zespół i pełne zaangażowanie na każdym etapie projektu oraz szeroki wachlarz usług.
Za taką próbkę content marketingu ktoś powinien smażyć się w piekle. Brakuje jeszcze fot ilustrujących produkty, pobranych z banków zdjęć typu stock.
Zastanów się przez chwilę – jaką firmę opisano w powyższym akapicie? Czy ma szansę na dobrą pozycję na rynku? No właśnie. Taki opis może pasować do niemal każdego biznesu, czyli w praktyce do żadnego. A najgorsze jest to, że nie wzbudza zaufania.
Zamiast podzielić się sukcesami firmy, jej historią, wypełniono stronę frazesami. Trudno określić, co firma chciała zaprezentować w ten sposób, bo nie dowiadujemy się niczego o jej działalności. A każdy, nawet najmniejszy biznes ma w swojej historii ciekawe wydarzenia czy przełomowe momenty. Projekty i cele, które firma realizuje i z których jest dumna.
A więc jak stworzyć opis, który wzbudzi zaufanie? Już wiesz, czego unikać. Przyjrzyjmy się więc temu, co powinno się w nim znaleźć.
- Wzbudź emocje – jeśli Ty nie podchodzisz do swojej firmy z pasją, nikt tego nie zrobi. Pokaż się z dobrej strony, używając słownictwa, które niesie pozytywne wibracje!
- Podkreśl wiarygodność – napisz wprost, czym się zajmujecie. Działalność Twojej firmy to przecież nie tajemnica! Mówiąc o usługach i produktach, pamiętaj, by zaznaczyć, co Was wyróżnia. Realizujecie je szybciej lub w inny sposób niż konkurencja? Wyjaśnij to właśnie tutaj!
- Pamiętaj o kliencie – jeśli sprzedajesz, to znasz już jego potrzeby i oczekiwania. Miej je na uwadze, pisząc tekst o firmie.
- Opowiedz historię – krótki opis Twoich dotychczasowych działań uwiarygodni Cię w oczach klientów.
Gdy zbierzesz wszystkie ważne informacje i wybierzesz kierunek komunikacji, to biorąc pod uwagę powyższe punkty, dasz radę stworzyć opis firmy, na który klienci chętnie rzucą okiem! Jeśli jednak czujesz, że potrzebujesz wsparcia – chętnie pomożemy Ci w tworzeniu tekstów na stronę internetową.
Strona „O nas” firmy Kasinka sady z tradycją (fragment)
Nie tylko storytelling – czy opis firmy powinien zawierać call to action?
Wezwanie do działania jest jak najbardziej wskazane. Na stronie z opisem Twojej firmy używasz języka nacechowanego emocjami, więc kuj żelazo, póki gorące!
Pamiętaj jednak, by cel odpowiadał Twojej stronie. Nie wrzucisz przecież pod koniec emocjonującej historii linka do zestawu talerzy. Klient musi poczuć, że to NIE JEST oferta handlowa, a zaledwie propozycja poznania Cię bliżej. Zastanów się więc – co możesz mu zaoferować? Co klient może zrobić dla Ciebie? Co chcesz osiągnąć? Zachęcić go do kontaktu, odwiedzin sklepu internetowego czy pobrania darmowego e-booka? A może przejrzenia Twojego portfolio?
Wybór należy do Ciebie. Pamiętaj, by działać w zgodzie ze sobą i wartościami firmy. Wtedy osiągniesz najważniejszą cechę komunikacji z klientem – naturalną płynność.