Maciej Szukała to copywriter w Kuźni Treści, który przez lata pracował jako… prawnik. I to właśnie w dziedzinie prawa tworzy wartościowe treści dla naszych klientów. Poznaj Macieja Szukałę – prawnika z wykształcenia i zamiłowania, copywritera z zawodu.

Gdzie pracowałeś wcześniej i dlaczego copywriting?

Przez sześć lat pracowałem jako prawnik w kancelariach o międzynarodowym zasięgu. Pisać lubiłem od zawsze, a copywriting pozwala mi rozwijać się w tym kierunku. W miarę możliwości staram się łączyć pasję pisania z wykształceniem.

Jak trafiłeś do Kuźni?

Kuźnię Treści znalazłem, szukając agencji marketingowej, w której mógłbym skutecznie i efektywnie rozwijać swój warsztat.

Co podoba Ci się w Kuźni Treści? 

Cenię sobie bycie częścią społeczności, którą zbudował Marcin. Większość agencji marketingowych ogranicza relację z copywriterami do przekazania zlecenia i zapłaty. Tutaj współpraca ma szerszy kontekst.

W jakich treściach się specjalizujesz?

Specjalizuję się głównie w tekstach prawniczych. Mam tu na myśli prowadzenie blogów czy tworzenie opisów usług. To dziedzina, w której ogromny nacisk kładzie się na rzetelność z uwagi na formalne ograniczenia innych rodzajów reklamy, a także tempo zmian przepisów. Poza tym tworzę dużo treści poświęconych fizjologii wysiłku fizycznego, metodologii treningu siłowego, wytrzymałościowego i suplementacji.

Z którymi branżami czujesz się najpewniej i dla kogo najchętniej piszesz?

Współpracuję głównie z kancelariami prawnymi, serwisami sportowymi i sklepami ze sprzętem sportowym. Jeżeli chodzi o agencje marketingowe, piszę o tym, czego potrzebują klienci – od fotowoltaiki i motoryzacji, po artykuły dla dzieci.

Jakie są dla Ciebie najważniejsze wartości w pracy?

Doceniam wzajemny szacunek i wysoką kulturę pracy. Lubię jasno sprecyzowane zadania, konkretne terminy i motywujące wynagrodzenie. Duże znaczenie ma też konstruktywna krytyka, która pomaga rozwijać umiejętności.

Co jest najważniejsze w copywritingu?

Dla mnie najważniejsze w copywritingu jest opowiadanie angażujących historii, które przekażą odbiorcom wartościową treść i wymierną korzyść.