Fakty o Content Marketingu, o których prawdopodobnie nie wiedziałeś
E-commerce to dynamicznie rozwijające się środowisko. Najlepiej określić jego ramy faktami i liczbami, które reprezentują poszczególne segmenty tego potężnego tworu. W ostatnich kilku latach e-commerce stał się podstawą kampanii reklamowych wszystkich podmiotów biznesowych – od małych jednoosobowych firm, przez organizacje charytatywne, aż do organizatorów eventów.
[lwptoc]
W tym wpisie skupie się na Content Marketingu, czyli jednym z najważniejszych filarów każdej szanującej się kampanii e-commerce. Rozłożę na czynniki pierwsze tezę, jakoby Content Marketing był przyszłością każdej strategii marketingowej w sieci. Bo to, że Content is a King, już wiemy. Poniżej prezentuję 10 faktów o Content Marketingu.
- 1. Content Marketing jest trzykrotnie skuteczniejszy i niemal 60% tańszy od Marketingu Wychodzącego (Outbound)
- 2. Standardowy internauta przeznacza na przeczytanie artykułu mniej niż 40 sekund
- 3. Content Marketing to doskonałe narzędzie do budowania świadomości marki
- 4. Dobry content skutecznie sprzedaje – liderzy wśród działań Content Marketingowych cieszą się niemal ośmiokrotnie większym ruchem sieciowym niż niepublikująca wartościowych treści konkurencja
- 5. Solidny content jest w stanie poprawić współczynnik konwersji o około 6 razy
- 6. Najefektywniejszą formą Content Marketingu jest e-mail marketing
- 7. Marketingowcy w segmencie B2B (Biznes 2 Biznes) w 88% korzystają z zalet Content Marketingu
- 8. Reklamy są blokowane – ponad 200 milionów użytkowników korzysta z Adblockerów
- 9. 60% marketerów generuje przynajmniej jedną formę contentu dziennie
- 10. Ponad 73% wielkich korporacji zatrudnia specjalistów od Content Marketingu
1. Content Marketing jest trzykrotnie skuteczniejszy i niemal 60% tańszy od Marketingu Wychodzącego (Outbound)
Skuteczne wdrożenie Content Marketingu i oparciu na nim swojej strategii promocyjnej umożliwi redukcję budżetu przeznaczanego na Outbound Marketing (Marketing przeszkadzający) o ponad 60%. Poza tym solidny content trafia do ponad trzykrotnie szerszej publiczności.
2. Standardowy internauta przeznacza na przeczytanie artykułu mniej niż 40 sekund
Stawianie na proste w odbiorze i łatwe do przyswojenia treści jest częstą praktyką wśród działań Content Marketingowych. Nie oznacza to jednak, że wszystkie oferowane czytelnikom artykuły mają być proste i możliwe do ogarnięcia w niecałą minutę.
Dobrą metodą jest mieszanie prezentowanych treści i stopniowe przyzwyczajanie stałego grona czytelników do dłuższych form literackich. W takich wybiegach warto jednak dokładnie analizować reakcję odbiorców. Dłuższe teksty sprzyjają bowiem zaangażowaniu i budowaniu wspólnej więzi czytelników z marką. A skoro już jesteśmy przy image marki…
3. Content Marketing to doskonałe narzędzie do budowania świadomości marki
Żeby trafić z serwowanym contentem, przede wszystkim należy sprofilować grupę odbiorców. Jeżeli wiemy, do kogo kierujemy swoje treści, o wiele łatwiej będzie nam tzw. persony (profile osób) zaciekawić.
Wedle IBM Digital Experience Survey, 56% marketingowców twierdzi, że odpowiednio targetowany content znacząco wpływa na poprawę wizerunku marki oraz budowania z nią mocnych więzi, głównie na podłożu emocjonalnym.
4. Dobry content skutecznie sprzedaje – liderzy wśród działań Content Marketingowych cieszą się niemal ośmiokrotnie większym ruchem sieciowym niż niepublikująca wartościowych treści konkurencja
Przykładem może okazać się Search Engine Journal, który regularnie publikuje świetny content. Portal może pochwalić się ponad milionem widzów miesięcznie. Grunt to sprofilowanie, regularność i najlepszy content, który przyciąga na długo po skończeniu kampanii Content Marketingowej.
5. Solidny content jest w stanie poprawić współczynnik konwersji o około 6 razy
Content Marketing jedynie przy rozkręcaniu wymaga dużych nakładów środków. Gdy osiągniemy zadowalający pułap, można nieco wyhamować budżet. Ogromną jego zaletą jest fakt, że nawet po skończeniu kampanii, skutecznie przyciąga on nowych odbiorców.
6. Najefektywniejszą formą Content Marketingu jest e-mail marketing
Wedle wskaźnika ROI, każdy $1 wydany na kampanię e-mail marketingową, generuje $38, pod warunkiem, że akcja przeprowadzana jest z głową. Tak duża generacja zysków związana jest głównie z dopasowaniem wysyłanych e-maili.
7. Marketingowcy w segmencie B2B (Biznes 2 Biznes) w 88% korzystają z zalet Content Marketingu
Niemalże co 9 marketingowiec w tym segmencie nie wykorzystuje potencjału CM. Szybsze budowanie relacji z klientem oraz budowanie odpowiedniej świadomości marki również w B2B to tylko nieliczne zalety CM.
8. Reklamy są blokowane – ponad 200 milionów użytkowników korzysta z Adblockerów
Sięgając pamięcią kilka lat wstecz, mogliśmy zauważyć, że sieć zdominowana była przez opłacane, kiepskie i irytujące reklamy. Wraz z upowszechnieniem się narzędzi do ich blokowania, Conent Marketing uzyskał zielone światło.
Dobrej jakości treści nie są blokowane, a wręcz poszukiwane przez odbiorców. Solidny content to zdecydowanie lepsza inwestycja w pozyskiwanie nowych odbiorców i utrzymanie obecnych.
9. 60% marketerów generuje przynajmniej jedną formę contentu dziennie
Regularność to klucz, jednak częstotliwość w tworzeniu treści również jest istotna. Giganci skutecznie operujący Content Marketingiem wypuszczają średnio 1 artykuł/wpis/wideo/zdjęcie dziennie.
Dobrym przykładem może być Robbie Richard ze swoją kampanią: „Triple traffic in 30 days”, który poprawił ruch na swojej stronie przez miesiąc o ponad 270%.
10. Ponad 73% wielkich korporacji zatrudnia specjalistów od Content Marketingu
Firmy zauważyły ogromny potencjał w kampaniach e-commerce. Wobec tego powstały nowe miejsca pracy dla tzw. Content Marketing Speszalyst, których zadaniem jest dbanie o tworzenie i rozpowszechnianie dobrej jakości contentu.
Jak widać, Content Marketing jest obecnie jedną z lepszych form osiągania realnych zysków z prowadzonych kampanii w sieci. Różnorodne formy contentu, przydatne i o odpowiedniej jakości umożliwią zbudowanie wizerunku marki, poprawią współczynnik konwersji, a przede wszystkim znacząco wpłyną na ruch na witrynie.
Zajrzyj do zakładki portfolio.
Źródła:
- http://contentmarketinginstitute.com/2015/08/email-workout/
- https://www.campaignmonitor.com/resources/guides/email-marketing-new-rules/
- http://contentmarketinginstitute.com/2015/03/buy-in-conversation-content-marketing/
- http://contentmarketinginstitute.com/2016/08/secrets-award-winning-content/
- https://insights.newscred.com/data-from-10000-articles-prove-that-content-marketing-really-does-work/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=10000-articles-content-works&mkt_tok=eyJpIjoiWTJFNE0yUmpOamt5TkRnMSIsInQiOiI2N0NWNTRESjdweUF5#sm.0001nr7swpegldtnuf51heff2gdno
- http://contentmarketinginstitute.com/2014/10/content-strategy-adaptive-content-personalization/
- http://neilpatel.com/2016/01/21/38-content-marketing-stats-that-every-marketer-needs-to-know/
- http://contentmarketinginstitute.com/2016/07/building-engaging-content/
- http://contentmarketinginstitute.com/2015/10/brand-backstory-content-strategy/
- https://pagefair.com/blog/2015/ad-blocking-report/
- http://www.iab.net/media/file/B2BResearch2014.pdf
- http://contentmarketinginstitute.com/2016/08/uncommon-marketing-roles/
- http://contentmarketinginstitute.com/2014/10/content-strategy-adaptive-content-personalization/