Artykuły poradnikowe
Chcesz przyciągnąć uwagę i wyróżnić się w sieci? Doskonale trafiłeś. Wzbogacenie swojego blogu, strony z newsami czy sklepu internetowego o wysokiej klasy artykuły poradnikowe umożliwia uzyskanie szerszego i zaufanego grona odbiorców, a także wzmocnieni wizerunek Twojej marki.
- Dlaczego powinieneś postawić na wysoką jakość treści?
- Jak artykuły poradnikowe wpływają na współczynnik konwersji?
- Pisanie artykułów poradnikowych – dlaczego warto to outsourcingować?
- Co wyróżnia wysokiej jakości artykuły poradnikowe na tle innego contentu publikowanego w sieci?
- Dlaczego warto edukować swoich czytelników?
Dlaczego powinieneś postawić na wysoką jakość treści?
Internet pełen jest niskojakościowych stron, których twórcy oferują tak kiepski content, że aż nie chce się go czytać. Niechlujność językowa, lenistwo czy niepoważne traktowanie odbiorców prezentowanych treści powoduje, że współczynnik konwersji maleje, a ruch na stronie powoli zanika.
Jak artykuły poradnikowe wpływają na współczynnik konwersji?
Najpierw pokrótce wyjaśnijmy sobie, czym jest współczynnik konwersji. Informuje on, ile osób wykonało żądaną akcję, do której namawiasz ich na swojej stronie (kupno produktu, prenumerata newslettera, kliknięcie odnośnika itd.). Nie muszę chyba pisać, że wysokiej jakości artykuły poradnikowe poprawią ten wskaźnik, prawda?
Pisanie artykułów poradnikowych – dlaczego warto to outsourcingować?
Outsourcing prężnie rozwija się w branży IT, a obecnie powoli obejmuje również inne dziedziny związane z nowymi mediami oraz kampaniami SEM i SEO. Outsourcing to inaczej zlecanie prac podwykonawcom. Dlaczego warto zlecić pisanie artykułów poradnikowych lub innych treści? Decydując się na skorzystanie z usług Kuźni Treści, zyskasz:
- w pełni poprawną językowo treść,
- najwyższy poziom merytoryki przydatnej odbiorcom artykułów,
- sprawną, fachową i rzeczową obsługę zlecenia,
- Teksty tworzone według Twoich wytycznych i poparte doświadczeniem topowych polskich copywriterów.
Co wyróżnia wysokiej jakości artykuły poradnikowe na tle innego contentu publikowanego w sieci?
Odpowiednio skonstruowany tekst jest w stanie podnieść efektywność sprzedaży (i współczynnika konwersji) o ponad 700%! Skuteczne operowanie językiem korzyści, który wywoła konkretne emocje w czytelniku (i potencjalnym kliencie), sprawne przemycanie słów kluczowych wysoko pozycjonujących podstrony z publikacjami, czy wreszcie budowanie silnej relacji z czytelnikiem. Takie efekty możesz osiągnąć, decydując się na sprawdzonego copywritera, który stworzy Ci świetne artykuły poradnikowe.
Zastanów się: chętniej wybierasz produkt marki, której ufasz, czy firmie „krzak”? Oczywiście na decyzję składa się wiele zmiennych, jednak to właśnie zbudowanie zaufania do brandu sprawia, że decydujemy się na konkretne produkty i usługi. Gdy regularnie zamieszczasz wysokiej jakości artykuły poradnikowe, budujesz silną relację z czytelnikiem, poszerzasz grono odbiorców Twoich treści, a także jesteś w stanie lepiej wypromować markę i produkt lub usługę.
Podstawowym wyróżnikiem, który oddziela wysokiej jakości artykuły poradnikowe od treści o mniejszej wartości, jest ich mierzalna skuteczność. Zmierzysz ją poprzez: pozycję strony w SERP-ie wyszukiwarki, za pomocą ilości odwiedzin, a także zachować, jakie przejawiają odbiorcy tych treści.
Top quality content a Google
Inteligentne algorytmy Google oraz innych popularnych wyszukiwarek premiują strony, które mogą pochwalić się wysokiej jakości treściami. Jeżeli pragniesz budować swoją pozycję w rankingu nie na śliskich technikach Black Hat SEO, a na solidnym fundamencie, odpowiednio wczesne zdecydowanie się na serwowanie czytelnikom najlepszego contentu będzie idealną drogą do osiągnięcia celu.
Kiepskie, słabe merytorycznie, niepoprawne językowo artykuły odstraszają nie tylko czytelników, ale i roboty Google. Unikaj kiepskiej treści, nie przyniesie Ci ona żadnego pożytku.
Dlaczego warto edukować swoich czytelników?
Edukacja czytelników sprawia, że będą Ci oni wdzięczni, zaufają Ci, utworzysz między swoją firmą a klientem solidny pomost, który połączy Wasze interesy. Pozwól, że podam Ci przykład.
Ewaryst usłyszał w radio o lampkach solnych. Zaciekawił się tematem i zaczął buszować po sieci w poszukiwaniu konkretnego sklepu, który mógłby mu ową lampkę zaoferować. Klikając odsyłacze do kolejnych miejsc tego typu, zauważył, że żaden dystrybutor nie oferuje potencjalnym klientom dokładnych informacji o swoich produktach oraz sposobach ich użytkowania.
Przechodząc od sklepu do sklepu, natrafił na niewielki punkt handlowy sprzedający lampki solne, który prowadził swój blog o pozytywnym wpływie inhalacji solnej na układ oddechowy. Ewaryst, pochłaniając kolejne wysokiej jakości artykuły poradnikowe, pogłębił swoją wiedzę, był wdzięczny firmie, która mu ją przedstawiła, a dodatkowo zdecydował, że to właśnie w tym sklepie kupi produkt.
Teraz widzisz, dlaczego outsourcing pisania artykułów poradnikowych, można zakwalifikować do inwestycji. Raz napisany artykuł zarabia na siebie – przyciąga, nawołuje do akcji, odsyła do produktu, wpływa na pozytywny PR brandu.