- Analiza rynku i specyfiki docelowej grupy odbiorców
- Stworzenie nazwy marki i produktu
- Opracowanie komunikacji marki
- Opracowanie identyfikacji wizualnej marki
- Wykonanie projektu sklepu internetowego
- Założenie profili i rozpoczęcie komunikacji w SM
- Wykonanie materiałów graficznych i wizualizacji
- Opracowanie strategii content marketingowej
- Uruchomienie bloga
Stworzyliśmy całą markę od A do Z – od analizy rynku i person, przez nazwę i logo brandu, aż po projekt strony WWW i pełną identyfikację wizualną. Uruchomiliśmy również kanały w mediach społecznościowych i opublikowaliśmy pierwsze wpisy na blogu. W ramach lead magnetu w kampaniach reklamowych na Facebooku i Instagramie wykonaliśmy e-booka edukacyjnego, który był wykorzystywany do budowania świadomości marki. Zaprojektowaliśmy również opakowanie i etykiety produktu.
Empatyczna marka dla pragmatycznych ludzi
Naszym zadaniem było kompleksowe zaprojektowanie i stworzenie marki naturalnych suplementów na bazie grzybów i roślin adaptogennych. Identyfikacja wizualna miała łączyć szamańskie i naturalistyczne motywy z nowoczesnym i pragmatycznym designem.
Sama marka targetowana była do 3 starannie zdefiniowanych protoperson:
- osób na stanowiskach kierowniczych: CEO, dyrektorów, managerów;
- osób wykonujących specjalistyczne zawody: księgowych, programistów czy projektantów;
- osób wykonujących kreatywne zawody: grafików, copywriterów, twórców contentu.
Postawiliśmy na empatyczną i przyjacielską komunikację opartą na komunikatach skracających dystans, zwiększających poczucie bezpieczeństwa, redukujących niepewność oraz informujących w zrozumiały sposób o korzyściach wynikających z naturalnej suplementacji produktem marki.
MykologIQ – dlaczego akurat taka nazwa?
Marka MykologIQ powstała z połączenia fraz:
- “myko” – pierwszy człon wyrażeń wskazujący na związek znaczeniowy z grzybami;
- “logIQ” – w tym członie kryją się 3 zabiegi namingowe. “Logiq” kojarzy się z logiką, niemniej zapis logIQ z dwiema ostatnimi dużymi literami jasno wskazuje dodatkowy skrót IQ zawarty we frazie “logiq”. Jednocześnie taki zapis przywodzi na myśl zapis funkcji matematycznej logarytmu z IQ.
Łącząc frazy “myko” i “logIQ” uzyskaliśmy nazwę, która:
- jest “fantazyjna” wedle wymogów Urzędu Patentowego. Tym samym nazwa jest łatwa do zastrzeżenia zarówno w formie znaku słownego, jak i znaku słowno-graficznego;
- jest w 100% unikalna;
- ma wolną domenę .pl, .com i inne;
- nie jest powiązana z żadnym patentem ani własnością intelektualną na terenie EU;
- od razu przywodzi na myśl grzyby i logikę, wskazując główną UVP marki, jak i jej flagowy produkt – Mind Nectar. Tę nazwę również wykreowaliśmy.
Identyfikacja wizualna łącząca naturalizm z futuryzmem
Podczas tworzenia identyfikacji wizualnej marki skupiliśmy się na 2 założeniach:
- identyfikacja oraz wszelkie materiały wizualne mają się w znaczący sposób wyróżniać na tle innych e-commerce’ów;
- design ma nawiązywać do nowoczesności, cyber i myko patternów oraz być stworzony w naturalnych kolorach roślin, ziemi i grzybów.
W projekcie przemyciliśmy więc elementy ścieżek drukowanych, odciski grzybów, ikony oraz wektory i kontury grzybów i roślin wchodzących w skład produktu marki. Kolorystyka jest stonowana, pastelowa i zbieżna z kolorami występującymi w naturze.
Zdecydowaliśmy się na wybór czytelnej czcionki łatwej w skanowaniu. Font jest dodatkowo odpowiednio większy, co ułatwia przyswajanie komunikatów zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i desktopach.
Zaprojektowanie opakowania i etykiety suplementu
W ramach współpracy zaprojektowaliśmy również produkt spójny z identyfikacją wizualną marki. Zarówno design etykiety, jak i treść znajdująca się na niej zostały opracowane w duchu marki, prezentując jej empatyczną komunikację oraz UVP.
Projekt landing page’a – funkcjonalny i wyróżniający się
Sklep marki powstał na WordPressie przy wykorzystaniu wtyczki WooCommerce. Zgodnie z oczekiwaniami klienta ograniczyliśmy się do stworzenia prostego i krótkiego landing page’a prezentującego w czytelny, atrakcyjny i estetyczny sposób produkt, jego zalety oraz korzyści wynikające z regularnej suplementacji.
Witryna została dodatkowo wyposażona w blog. Dzięki niemu możliwe było skuteczne pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Dzięki blogowi witryna może pozyskiwać ruch organiczny na zapytania dotyczące składników suplementu oraz korzyści powiązanych z jego działaniem.
W trakcie projektowania landing page’a zasugerowaliśmy wdrożenie modułu licznika posadzonych drzew dostarczanego przez Posadzimy.pl. Jest to startup, który za każdą wpłatę lub zakup sadzi drzewa.
Klient zaakceptował tę sugestię i zmodyfikował początkowy model biznesowy, wliczając w cenę produktu koszty sadzenia drzewa. W ten sposób – choć produkt stał się nieznacznie droższy – marka zyskała silny aspekt kulturowy, zyskując sens, misję i jasno komunikowaną wartość związaną z ochroną środowiska.
Spójna komunikacja w mediach społecznościowych
Czym byłaby marka bez spójnej narracji zarówno na stronie WWW, jak i w każdym innym wykorzystywanym kanale komunikacyjnym. Zdajemy sobie sprawę, że autentyzm i atrakcyjność – a tym samym siła – marek drzemie w ich spójnej komunikacji.
Marka nie tylko powinna dystrybuować spójne komunikaty w obrębie wypracowanego UVP, misji, wizji i wartości. Istotna jest również konsekwentna forma i oprawa wizualna tych komunikatów.
Wypracowaliśmy unikalny i zgodny z wytworzoną marką nurt komunikacyjny na Facebooku i Instagramie. Zarówno kreacje, jak i sama treść postów oraz kampanii reklamowych dostosowana była do potrzeb, celów i problemów docelowej grupy odbiorców. Jednocześnie spójność wizualna wzmacnia ekspozycję marki i uwiarygadnia ją w obrębie całej ścieżki zakupowej docelowego klienta.
Edukacyjny e-book w postaci lead magnetu
Zwieńczeniem naszej pracy strategicznej i wdrożeniowej marki MykologIQ był e-book edukacyjny. Został on przez nas zaproponowany jako skuteczne narzędzie, dzięki któremu marka:
- rozpocznie własną ekspozycję wśród docelowej grupy odbiorców zainteresowanych tematyką naturalnej suplementacji mózgu;
- rozpocznie budowę góry lejka marketingowo-sprzedażowego;
- wyedukuje odbiorców, dostarczając im bezpłatny content edukacyjny wysokiej jakości o dużej wartości merytorycznej i atrakcyjnym formatowaniu;
- wyeksponuje swój produkt w nienachalny sposób;
- przekieruje odbiorców na landing page, tym samym budując bazę remarketingową;
- zbierze od potencjalnych klientów adres e-mail celem późniejszego wykorzystania ich w działaniach e-mail marketingowych.
Strategia content marketingowa – dobór fraz pod kątem SEO i uruchomienie bloga
Ostatnim etapem działań content marketingowych była analiza organicznych działań contentowych konkurencji, dobór fraz kluczowych oraz zaplanowanie harmonogramu publikacji na blogu.