Zakres prac:
  • Kompleksowa strategia content marketingowa onsite
  • Komunikacja nowego segmentu oferty
  • Opracowanie content planu
  • Prowadzenie bloga firmowego
  • Tworzenie treści na stronę WWW

Kiedy Black Point, lider w produkcji tonerów, postanowił dodać do swojej oferty ergonomiczne meble biurowe, wiedzieliśmy, że musimy podejść do tematu z humorem.
Nasze zadanie polegało na zaplanowaniu komunikacji oraz działań content marketingowych w zakresie nowej oferty Black Point. Egzekucja strategii content marketingowej sprowadziła się do stworzenia chwytliwych i skutecznych treści na WWW oraz na cyklicznej obsłudze firmowego bloga. Jak pisać o pracy siedzącej, ale bez straszenia dyskopatią? Miało być luźno, dowcipnie, z flow i dobrą energią – czyli zupełnie inaczej, niż się zwykle mówi o ergonomii. Jak sobie poradziliśmy?

Cele

  • Wprowadzenie na rynek nowego segmentu produktów. Black Point byli do tej port znani z produkcji tuszów i tonerów. Celem było nie tylko urozmaicenie asortymentu, ale również zaspokojenie rosnących potrzeb rynku w zakresie komfortu pracy.
  • Budowanie świadomości marki w nowej kategorii. Firma dążyła do mocnej pozycji swojej marki wśród producentów ergonomicznych mebli biurowych, rozszerzając tym samym swoją dotychczasową identyfikację marki.

Wymienione produkty są sprzedawane w sklepie internetowym, klient potrzebował więc treści, które jednocześnie będą skutecznie sprzedawać, jak i pozycjonować sklep w wynikach wyszukiwania.

Wyzwania

Treści tworzone dla Black Point powinny być lekkie i z charakterem. Mają mówić o zasadach właściwej postawy w pracy przy biurku, premiować zdrowy tryb życia, edukować i doradzać. Haczyk? Trzeba to osiągnąć bez wpędzania w poczucie winy i stosowania czegoś, co sam klient określił jako „ergoterror”.

Treści musiały też w nienachalny sposób promować:

  • klękosiady;
  • biurka z podnoszonym elektrycznie blatem (czyli takie, przy których można siedzieć i stać);
  • alternatywne dla zwykłych krzeseł siedziska takie jak piłki czy hokery balansujące.
case study content marketing

Jak to zrobiliśmy?

O co chodzi z tym „ergoterrorem”? Wystarczy zobaczyć, jakie słowa kluczowe proponuje dowolny program do optymalizacji treści na temat zdrowej postawy w pracy przy biurku.

„Dolegliwości bólowe”, „przepuklina krążków międzykręgowych”, „długotrwałe przebywanie w pozycji siedzącej”, a nawet, o zgrozo, „profilaktyka zdrowego stanowiska pracy osób czynnych zawodowo”.

Mało ciekawie, mało zachęcająco.

Klient nie chciał, by pisać o jego produktach, strasząc czytelników i stosując żargon rodem z gabinetów fizjoterapeutów.

Dlatego zaczęliśmy od zaproponowania tematów nieco innych niż te, na które można trafić w sieci. Miały one zainteresować czytelników i pokazać im, że są alternatywne metody pracy – zdrowe, swobodne, dynamiczne.

case study copywriting
case study copywriting

Zamiast straszyć, zdecydowaliśmy się na lekkie podejście, które edukuje, bawi i przede wszystkim – sprzedaje. Nasze artykuły zmieniały podejście do ergonomii, jednocześnie rozładowując stres krążący wokół tematu.

Efekty

Niech liczby mówią same za siebie:

  • Frazy w TOP3: wzrost o 55%.
  • Frazy w TOP10: wzrost o 98%.
  • Adresy URL w TOP10: wzrost o 154%.
  • Frazy z długiego ogona w TOP10: wzrost o 85%.
  • Stały wzrost pozycji dla fraz brandowych i produktowych, co świadczy o skuteczności naszej strategii content marketingowej.
  • Widoczność strony www.blackpoint.pl zwiększyła się aż na 1566 frazach.
  • Znaczące wzrosty widoczności na słowa kluczowe związane z ergonomicznymi meblami biurowymi.
case study content marketing

Szczegóły

Odpowiedzieliśmy na pytanie, jak napisać o pracy siedzącej, nie strasząc dyskopatią. Przełamaliśmy tabu, pokazując, że można mówić o ergonomii w sposób lekki i dowcipny. W końcu, kto powiedział, że zdrowe siedzenie musi być nudne?

Opracowaliśmy strategię publikacji odchodzącą od powszechnych praktyk w branży.

Nasze przykładowe tematy? „5 najlepszych i 5 najgorszych kolorów do biura. Czy czerwony naprawdę pobudza kreatywność?”, „Siedzieć, klęczeć, stać, leżeć, a może kucać? W jakiej pozycji pracować, by uniknąć bólu kręgosłupa?” i sporo innych.

Z miejsca odpada tu straszenie konsekwencjami zdrowotnymi, suche fakty i porady pisane „profesorskim” tonem. Zamiast tego stawiamy na lifestylowy sposób pisania, okraszony wręcz żartami i grami słownymi. Zaczepny i przyciągający uwagę.

case study blog

Jak to pogodzić z proponowanymi słowami kluczowymi? Np. w ten sposób:

Artykuł blogowy na stronie blackpoint
Artykuł blogowy dostępny na stronie blackpoint.pl
case study blog
Opis kategorii na stronie blackpoint.pl

Treści na WWW, które pozycjonują i nie nudzą

Oprócz regularnej obsługi bloga nasze zadanie polegało również na przygotowaniu treści (opisów kategorii i opisów produktów) na stronę klienta, który rozszerzał swój asortyment o kolejne meble i dodatki do biura. Teksty na WWW miały sprzedawać – opisywać produkty w przystępny i jasny sposób, pokazując zalety i operując językiem korzyści. Podobnie jak w treściach blogowych sporo tu bezpośrednich zwrotów i „mrugania okiem” do czytelnika

Sposób mówienia i argumenty sprzedażowe dopasowaliśmy do tego, jak klient określił personę: to osoba, która dobrze czuje się w ładnych wnętrzach i dba o modne dodatki. Jest aktywna zawodowo, ale lubi też pograć na konsoli. Zależało nam, by treści „nie lały wody”. Miało być konkretnie, z samym „mięsem”, a do tego zabawnie – z odwołaniami do kodu kulturowego Millenialsów, które persona doskonale zrozumie. 

Czas wykuć solidny marketing

Rozwijaj biznes szybciej dzięki dobrze ułożonemu i realizowanemu marketingowi w Kuźni!

Wiesz, co i jak możemy dla Ciebie zrobić. Teraz Twój ruch.

content marketing

    Napisz do nas